maandag 16 februari 2015

Broeisels



Toen ik in Italiƫ was kocht ik mijn mooiste boekje.
Het was een rood boekje met gouden randjes en bruin papier.
Ik kocht het om jou, voor mij.
Mijn hoofd zat zo vol woorden en onverwerkte gedachten dat ik ze kwijt moest op papier.
Mijn schriftjes waren vol en ik wilde een boekje, ik wilde de mooiste gedachten bundelen, filteren, borrelen.
Ik wilde mijn hart open maken en mijn vloeisels laten vloeien, mijn broeisels laten bloeien.

Vandaag is mijn boekje bijna vol.
Al het mooiste heb ik erin gestopt, met heel mijn hart, met al mijn liefde.
Toen ik het kocht was jij er niet en had ik genoeg om te schrijven.

Maar nu ben je er altijd.
En mijn broeisels bloeien op in jou.
Ik schrijf nog wel, maar niet zo nodig.
Want jij bent bij mij.

Gelukkig maar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten