zondag 29 april 2018

Koude benen

Alle twijfels in mijn denken.
Ik weet niet hoe leuk ik mezelf vind op dit moment.

Ik probeer het te zoeken in bloemenjurkjes en blote benen, ook al is het 13 graden.
Want jij zei dat die me het mooiste staan.
Bij me passen.
Zoals jij bij mij.

En ik weet niet goed hoe ik ben of wat ik leuk vind.
Ik dans wat langer door dan mijn blote benen aan kunnen.
Maar mijn hoofd wil pirouetten draaien.

Vind ik die bloemenjurkjes even leuk als jij ze vond?
Ik hoor niks meer en dat is niet erg.
Ik probeer steeds om alles dat er gebeurt, of niet gebeurt, te accepteren zoals het is.
Want
Er zit liefde in de kleinste dingen.
Ook wanneer er stilte is, onduidelijkheid, onzekerheid of kou.
Alles mag er zijn en alles mag de ruimte nemen.
Ik wil dichter naar accepteren.

Blijf maar bij jezelf.
Dan zal ik uitzoeken of ik liever een spijkerbroek aan doe of koude benen wil.

L.B.
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten