dinsdag 30 augustus 2022

Regendag

Wanneer ik terug zal denken aan de liefde, zal ik leven in de herfst. 
Lachend in de regen die zacht tikt op de versleten paraplu waaronder we ons dicht tegen elkaar aan drukken.
De beslagen ramen van de muffe platenzaak, waar we doorheen slenteren. Terwijl we wachten tot de bui zal overgaan, wat hij niet gaat. Waar we van genieten. De krakende trap naar vergeten artiesten en kromgetrokken LP's. Jouw vingers die door de verouderde collectie flippen, het plastic dat doffe plofgeluiden maakt terwijl de platen tegen elkaar aan vallen. Een koptelefoon over mijn oren om een lied te horen dat ik eigenlijk al ken. Jouw hand om de mijne en de blik die alles zegt. 
Verder lopend door de stad, de regen tegen mijn enkels aan. Mijn jurk die de modder absorbeert en jouw armen die de deur openhouden van een warme koffiezaak. 
Wanneer ik terug zal denken aan de liefde, eet ik warme appel met kaneel. En tegenover mij de liefste glimlach die zijn geluk vindt in niets meer dan een regendag. 

L.B. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten