woensdag 13 juni 2012

Nieuw Begin

Morgen begint mijn nieuwe leven.
Dit is de tijd waar ik de afgelopen jaren naartoe geleefd heb.
De kans om opnieuw te beginnen, oud verdriet te vergeten, dingen die ik niet langer nodig heb weg te gooien en dingen die ik juist wel nodig heb te omarmen.
Ik had altijd gedacht dat dit het moment zou zijn waarin ik me volledig mezelf zou voelen, vrij zou zijn.
Maar nu deze tijd eindelijk is aangebroken, lijkt het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder meer. 

Misschien omdat ik er teveel van verwacht had, misschien omdat ik mezelf toch niet helemaal gevonden heb.
Of misschien komt het wel omdat ik nu besef dat ik mezelf nooit zal vinden.
Ik denk dat ik altijd op zoek zal zijn naar een bepaald gevoel dat ik niet helemaal kan plaatsen.
Een bepaald gevoel van tevredenheid en rust.
Maar dan bedenk ik weer dat ik nooit volmaakt zal zijn, nooit zal worden wat ik worden wil.
En juist het pijnlijke feit dat ik niet kan veranderen in het perfecte beeld dat ik voor ogen heb, zorgt ervoor dat deze tijd wel degelijk anders is, misschien zelfs wel een beetje bijzonder wordt.
Want daardoor accepteer ik mij.
Eindelijk.
Morgen begin ik en zal ik proberen meer mezelf te zijn.

L.B.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten